توصیه اپرا وینفری برای خوشبختی در زندگی (1)


برداشت از کتاب «با اطمینان میدانم که ...» ترجمه از یاسمن رضایی

چیزی که میخواهم برایتان بگویم داستان جدیدی نیست، اما حداقل برای این کتاب می ارزد که یکبار دیگر برای آخرین بار نقلش کنم. سال ۱۹۹۸ بود داشتم در یک برنامه زنده تلوزیونی به همراه منتقد فیلم مطرح شیکاگوسان تایمز، جین سیسکل، فیلمی دوست داشتنی به مردم معرفی میکردم. همه چیز طبق روال به خوبی پیش میرفت تا اینکه به انتهای بحث رسیدیم و سیسکل از من پرسید: «بهم بگو، چه چیزی را به طور قطعی میدانی؟» خب این اولین بارم نبود که در برنامه تلوزیونی با چالش رو به رو میشدم.در طی سالها هزاران هزار بار پرسش و پاسخ را تجربه کرده بودم و معمولا اینطور نمیشد که نتوانم برای صحبت کلمات مناسب پیدا کنم، اما این مرد با سوالش کاری کرد که خشکم زده بود. با اینکه میدانستم این مرد به دنبال چیز بزرگ تر، عمیق تر و پیچیده تر است، با لکنت گفتم: «ممممم .... درباره ی فیلم دیگر؟» با این کار سعی داشتم کمی برای خودم وقت بخرم تا بتوانم جواب مناسبتری پیدا کنم. گفت «نخیر! تو میدانی منظورم چیست!» پرسید درباره خودت، زندگی، کلا همه چیز و هر چیز از چه چیزی مطمئن هستی؟»  کمی مِنُ مِن کردم و گفتم: «جین باید وقت بیشتری داشته باشم تا بتوانم به این سوال جواب بدهم» پس از گذشت ۱۶ سال و زمان زیادی که برای پیدا کردن جواب این سوال صرف کرده ام، هنوز سوالی که در آخر هر روز در ذهنم باقی میماند این است که واقعا چه چیزی را با اطمینان میدانم؟»


نظرات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی